Már látszik, melyik új koronavírus-mutáció lesz a legerősebb

Illusztráció

2020. június 17. [19:01]

Az új koronavírus egyik speciális mutációja jelentősen tudja növelni a vírus sejtfertőző képességét – állapították meg az amerikai Scripps Kutatóintézet szakemberei.

A D614G nevű mutáció megnövelte a koronavírus jellegzetes alakjáért felelős "tüskék" számát. A vírus ezekkel kapcsolódik a sejtekhez és fertőzi meg azokat. "A mutáció miatt a víruson lévő funkcionális tüskék száma, illetve sűrűsége négyszer-ötször nagyobb" – mondta Hyeryun Choe, a pénteken megjelent tanulmány egyik szerzője.

A szakemberek szerint egyelőre nem tudni, hogy ez a kis mutáció befolyásolja-e a fertőzötteknél a tünetek súlyosságát vagy növeli-e a halálozást. Mint hangsúlyozták, további tanulmányokra van szükség a laboratóriumi körülmények között, kémcsővel végzett kísérleteik eredményeinek megerősítésére.

Korábbi tanulmányok kimutatták, hogy a SARS-CoV-2 mutálódik és fejlődik a humán gazdaszervezethez alkalmazkodva.

A D614G-re különösen nagy figyelmet fordítanak a kutatók, mivel a jelek szerint ez domináns mutációvá növi ki magát. (MTI)